REGULMIN RADY PEDAGOGICZNEJ
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO IM. JANA PAWŁA II W TUSZYNIE
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
Rozdział II
Zadania i kompetencje Rady Pedagogicznej
§ 2
Podstawowym zadaniem Rady Pedagogicznej jest planowanie i analizowanie pracy dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej i innowacyjnej szkoły.
§ 3
Do kompetencji stanowiących Rady Pedagogicznej należy:
1) uchwala regulamin swojej działalności;
2) zatwierdza plan pracy szkoły na każdy rok szkolny;
3) podejmuje uchwały w sprawie eksperymentu pedagogicznego, po zaopiniowaniu ich przez Radę Rodziców;
4) podejmuje uchwały w sprawie skreślenia ucznia z listy;
5) ustala organizację doskonalenia zawodowego nauczycieli i zatwierdza plan WDN;
6) uchwala statut szkoły i wprowadzane zmiany (nowelizacje) do statutu;
7) podejmuje uchwały w sprawie wyników klasyfikacji i promocji uczniów;
8) podejmuje decyzje, po uzyskaniu pozytywnej opinii zespołu ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej o przedłużeniu okresu nauki uczniowi niepełnosprawnemu;
9) ustala sposób wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego dyrektora, organu sprawującego nadzór pedagogiczny w celu doskonalenia pracy szkoły.
§ 4
Rada Pedagogiczna opiniuje w szczególności:
1) opiniuje organizację pracy szkoły, w tym tygodniowy rozkład zajęć edukacyjnych;
2) opiniuje szkolny zestaw programów nauczania oraz programu rocznego przygotowania przedszkolnego;
3) opiniuje propozycje dyrektora szkoły w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz w ramach godzin ponad wymiarowych;
4) opiniuje wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień;
5) opiniuje projekt finansowy szkoły składany przez dyrektora szkoły;
6) opiniuje wniosek o nagrodę kuratora oświaty dla dyrektora szkoły;
7) opiniuje podjęcie działalności stowarzyszeń, wolontariuszy oraz innych organizacji, których celem statutowym jest działalność dydaktyczna, wychowawcza i opiekuńcza;
8) wydaje opinie na okoliczność przedłużenia powierzenia stanowiska dyrektora;
9) opiniuje pracę dyrektora przy ustalaniu jego oceny pracy;
10) opiniuje tygodniowy plan lekcji;
11) opiniuje formy realizacji fakultatywnych form wychowania fizycznego;
12) opiniuje kandydatów na stanowisko wicedyrektorów szkoły;
13) Rada pedagogiczna wskazuje sposób lub sposoby dostosowania warunków przeprowadzania egzaminu maturalnego do potrzeb i możliwości uczniów, posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania, posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, o specyficznych trudnościach w uczeniu, chorych lub niesprawnych czasowo, objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole ze względu na trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą, spośród możliwych sposobów dostosowania warunków przeprowadzania sprawdzianu określonych w szczegółowej informacji o sposobach dostosowania warunków przeprowadzania sprawdzianu do potrzeb i możliwości uczniów, opracowanej na dany rok szkolny przez Dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej;
14) opiniuje ustalenie sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym sprawowanego nad szkołą przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny w celu doskonalenia pracy szkoły.
§ 5
Rada pedagogiczna zapoznaje się z:
1) programem wizytacji przedstawionym przez osobę prowadzącą wizytację;
2) wynikami wizytacji oraz propozycją wniosków i zaleceń powizytacyjnych;
3) planem nadzoru pedagogicznego na nowy rok szkolny;
4) informacją o realizacji planu nadzoru.
§ 6
Rada Pedagogiczna przygotowuje projekt statutu szkoły albo jego zmian.
§ 7
Rada Pedagogiczna może wystąpić z wnioskiem o odwołanie nauczyciela ze stanowiska dyrektora lub z innego stanowiska kierowniczego w szkole. W takim przypadku organ uprawniony do odwołania jest zobowiązany przeprowadzić postępowanie wyjaśniające i powiadomić o jego wyniku Radę w ciągu 14 dni od dnia otrzymania wniosku.
§ 8
Ponadto Rada Pedagogiczna:
1) rozpatruje skierowane do niej wnioski, dotyczące w szczególności organizacji zajęć pozalekcyjnych i przedmiotów nadobowiązkowych;
2) rozpatruje skierowane do niej wnioski rady rodziców, dotyczące wszystkich spraw szkoły;
3) rozpatruje skierowane do niej wnioski i opinie samorządu szkolnego dotyczące wszystkich spraw szkoły, a w szczególności realizacji podstawowych praw ucznia;
4) w uzasadnionych przypadkach może dokonać zmiany w szkolnym zestawie programów nauczania;
5) przedstawia Kuratorowi Oświaty wniosek o przyznanie stypendium ministra do spraw oświaty uczniowi;
6) deleguje przedstawiciela do udziału w zespole oceniającym, rozpatrującym odwołanie od oceny nauczyciela.
Rozdział III
Ogólne zasady działania Rady Pedagogicznej
§ 9
§ 10
§ 11
1) przed rozpoczęciem roku szkolnego;
2) w każdym okresie (półroczu) w związku z zatwierdzeniem wyników klasyfikowania i promowania uczniów;
3) po zakończeniu pierwszego okresu oraz rocznych zajęć szkolnych w celu przedstawienia przez dyrektora szkoły ogólnych wniosków wynikających ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacji o działalności szkoły;
4) w miarę bieżących potrzeb.
1) przewodniczącego Rady Pedagogicznej;
2) organu prowadzącego szkołę;
3) co najmniej 1/3 członków Rady Pedagogicznej.
Rozdział IV
Szczegółowe zasady działania Rady Pedagogicznej
§ 12
1) opracowuje roczny plan pracy Rady Pedagogicznej;
2) przygotowuje, zwołuje i prowadzi zebrania Rady Pedagogicznej;
3) podpisuje uchwały Rady Pedagogicznej;
4) realizuje uchwały Rady Pedagogicznej podjęte w ramach jej kompetencji stanowiących;
5) monitoruje stopień realizacji podjętych uchwał przez Radę Pedagogiczną;
6) informuje Radę Pedagogiczną o stopniu realizacji podjętych uchwał;
7) podpisuje protokoły z zebrań Rady Pedagogicznej;
8) wstrzymuje wykonanie uchwał Rady Pedagogicznej niezgodnych z przepisami prawa (jako dyrektor szkoły).
§ 13
Prawa i obowiązki członka Rady Pedagogicznej
1) czynnego udziału w zebraniach Rady Pedagogicznej;
2) składania wniosków i projektów uchwał;
3) udziału w pracach w stałych lub doraźnych zespołach powołanych przez Radę Pedagogiczną.
1) czynnego uczestnictwa w zebraniach Rady Pedagogicznej i jej komisjach lub zespołach, do których został powołany;
2) nieujawniania spraw poruszanych na posiedzeniu Rady Pedagogicznej, które mogą naruszać dobro osobiste uczniów lub ich rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników szkoły;
3) współtworzenia na zebraniach Rady Pedagogicznej atmosfery życzliwości i koleżeństwa;
4) realizacji i przestrzegania uchwał i postanowień Rady Pedagogicznej;
5) składania sprawozdań z wykonania powierzonych zdań.
§ 14
Rozdział V
Tryb podejmowania uchwał
§ 15
§ 16
Uchwały Rady Pedagogicznej podejmowane są w głosowaniu jawnym lub tajnym.
§ 17
§ 18
§ 19
§ 20
O wstrzymaniu wykonania uchwały Rady Pedagogicznej dyrektor szkoły niezwłocznie zawiadamia organ prowadzący szkołę oraz organ sprawujący nadzór pedagogiczny. Organ sprawujący nadzór pedagogiczny uchyla uchwałę w razie stwierdzenia jej niezgodności z przepisami prawa po zasięgnięciu opinii organu prowadzącego szkołę. Rozstrzygnięcie organu sprawującego nadzór pedagogiczny jest ostateczne.
Rozdział VI
Dokumentowanie zebrań
§ 21
1) numer, datę i miejsce zebrania;
2) numery podjętych uchwał;
3) listę członków Rady z podziałem na obecnych i nieobecnych;
4) stwierdzenie prawomocności posiedzenia, tzw. quorum;
5) wykaz osób uczestniczących w zebraniu z głosem doradczym (jeżeli takie w zebraniu uczestniczyły);
6) zatwierdzony porządek zebrania;
7) stwierdzenie przyjęcia protokołu z poprzedniego zebrania;
8) przebieg zebrania;
9) treść zgłoszonych wniosków;
10) podjęte uchwały i wnioski;
11) podpisy przewodniczącego i protokolanta.
§ 23
§ 24
§ 25
Rozdział VII
Postanowienia końcowe
§ 26
Dyrektor szkoły
Grzegorz Płachta
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Strona BIP Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Tuszynie