Zał. Nr 1
Do Zarządzenia dyrektora szkoły
Nr 2a/2017 z dnia 11.01.2017
ZASADY PRZYZNAWANIA DODATKU MOTYWACYJNEGO
DLA NAUCZYCIELI
W LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCACYM IM. JANA PAWŁA II
W TUSZYNIE
Podstawa prawna:
§ 1.
a) w okresie nieusprawiedliwionej nieobecności w pracy
b) w okresie urlopu dla poratowania zdrowia
c) w okresach, za które nie przysługuje wynagrodzenie zasadnicze.
a) 4,5% wynagrodzenia bazowego w przeliczeniu na pełen etat nauczyciela oraz dodatkowo
b) 20% wynagrodzenia bazowego na etat nauczyciela, któremu powierzono stanowisko dyrektora.
12. Decyzja dotycząca wysokości przyznanego dodatku motywacyjnego nie podlega odwołaniu.
13. Stawka dodatku motywacyjnego może być podwyższona w zależności od osiąganych wyników pracy w granicach posiadanych środków.
14. Nie przyznaje się dodatku motywacyjnego nauczycielom, którzy ograniczają się do wykonywania obowiązków, za które otrzymują wynagrodzenie.
§ 2.
1) Przestrzeganie ustalonego czasu i harmonogramu pracy;
2) Punktualność rozpoczynania i zakończenia zajęć dydaktycznych;
3) Aktywny - twórczy udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej i Zespołach Nauczycielskich;
4) Wzorowe wykonywanie zadań dydaktycznych i wychowawczych;
5) Rzetelne i sumienne wywiązywanie się z pełnienia dyżurów;
6) Prawidłowe i terminowe prowadzenie dokumentacji (wpisy w dziennikach lekcyjnych, kołach zainteresowań, arkuszach ocen itp.);
7) Terminowe wywiązywanie się z obowiązków i zadań zleconych, wynikających
z przydziału czynności, programów i planów szkoły;
8) Przestrzeganie poleceń służbowych i zarządzeń wewnętrznych;
9) Przestrzeganie terminów zebrań z rodzicami;
10) Dochowanie tajemnicy obrad Rady Pedagogicznej.
1) Szacunek wobec kolegów nauczycieli i pozostałych pracowników szkoły;
2) Lojalność wobec własnej szkoły;
3) Taktowne zachowanie w kontaktach z rodzicami i uczniami.
1) Podejmowanie inicjatyw pożytecznych dla szkoły;
2) Przygotowanie uczniów do konkursów i olimpiad przedmiotowych;
3) Organizowanie pozalekcyjnych form pracy z dziećmi, opieka na imprezach kulturalnych, wycieczkach, zwłaszcza w dni wolne od zajęć dydaktycznych;
4) Rzetelne wykonywanie dodatkowych prac zleconych przez dyrekcję;
5) Uzyskiwanie szczególnych osiągnięć wychowawczo – opiekuńczych,
a w szczególności:
a) efektów w zakresie kształtowania właściwych postaw moralnych i społecznych swoich wychowanków;
b) skuteczne rozwiązywanie problemów wychowawczych uczniów we współpracy
z ich rodzicami, czynne i stałe przeciwdziałanie agresji, patologiom
i uzależnieniom;
c) aktywne i efektywne działania na rzecz uczniów potrzebujących opieki,
z uwzględnieniem ich potrzeb, w szczególności w stałej współpracy z rodzicami, właściwymi instytucjami i osobami świadczącymi pomoc socjalną.
6) Doskonalenie warsztatu i metod pracy poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego.
7) Aktywny udział w zakresie innych zadań szkoły,
8) Aktywny udział w organizowaniu uroczystości szkolnych, apeli, wystaw, imprez,
9) Osiągnięcia edukacyjne oceniane z uwzględnieniem możliwości uczniów oraz warunków pracy nauczyciela potwierdzane wynikami egzaminów i sprawdzianów
§ 3.
Kryteria zawieszania dodatku motywacyjnego
1. Nauczyciel, który trzykrotnie spóźnił się do pracy, albo trzykrotnie nie pełnił dyżuru
w ciągu miesiąca, traci prawo do dodatku na okres 6 miesięcy.
2. Zawiesza się dodatek motywacyjny nauczycielowi pełniącemu funkcję wychowawcy klasy na 6 miesięcy, jeżeli prowadzona przez niego dokumentacja budzi zastrzeżenia dyrekcji. Dotyczy to również nauczycieli poszczególnych przedmiotów, którzy mają rażące zaległości w zapisywaniu tematów lekcyjnych.
3. Powtarzające się uzasadnione skargi rodziców na nauczycieli, jego postawę i metody pracy.
4. Nieusprawiedliwioną nieobecność na radach pedagogicznych.
5. Naruszanie dyscypliny pracy tj. niepunktualne rozpoczynanie lekcji, nieuzasadnione wychodzenie podczas lekcji i pozostawienie uczniów bez opieki, narażając ich
na niebezpieczeństwo itp.
6. Zawiesza się dodatek motywacyjny nauczycielowi (na okres 6 miesięcy), który nie zrealizował zaleceń pohospitacyjnych lub uzyskał negatywne wyniki nauczania
§ 4.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Strona BIP Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Tuszynie