Regulaminy

Zasady przyznawania dodatku motywacyjnego dla nauczycieli w Liceum Ogólnokształcącym im. Jana Pawła II w Tuszynie

Zał. Nr 1

Do Zarządzenia dyrektora szkoły

                                                                                            Nr   2a/2017   z dnia   11.01.2017 

 

ZASADY PRZYZNAWANIA DODATKU MOTYWACYJNEGO

DLA NAUCZYCIELI
W LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCACYM IM. JANA PAWŁA II

W TUSZYNIE

 

Podstawa prawna:

  1. 1.      Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela 
  2. Uchwała Rady Miejskiej w Tuszynie Nr XXXI153/2008 z dnia
    30 grudnia 2008 r.(z późniejszymi zmianami) w sprawie zasad wynagradzania nauczycieli, ustalenia regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego oraz warunki pracy, wysokość wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw, nagród i innych składników wynagrodzenia.

 

§ 1.

 

Postanowienia ogólne

  1. Dodatek motywacyjny ma charakter uznaniowy.
  2. Dodatek motywacyjny przyznawany jest na czas określony nie krótszy niż 6 miesięcy i nie dłuższy niż jeden rok szkolny.
  3. Za lipiec i sierpień wypłacany jest wg średniej urlopowej.
  4. Przyznany nauczycielowi dodatek motywacyjny nie może przekroczyć w danym miesiącu 50% wynagrodzenia bazowego dla nauczyciela , któremu powierzono stanowisko dyrektora i 30% wynagrodzenia bazowego dla pozostałych nauczycieli,
  5. Dodatek motywacyjny wypłacany jest w okresach miesięcznych, z góry, w terminie wypłaty wynagrodzenia.
  6. Wysokość dodatku motywacyjnego ustala w ramach środków finansowych dyrektor szkoły dla nauczyciela, a dla dyrektora szkoły Burmistrz Miasta Tuszyna
  7. Prawo do dodatku motywacyjnego nabywa nauczyciel po przepracowaniu w szkole                  1 roku.
  8. Dodatek motywacyjny nie przysługuje:

a)      w okresie nieusprawiedliwionej nieobecności w pracy

b)      w okresie urlopu dla poratowania zdrowia

c)      w okresach, za które nie przysługuje wynagrodzenie zasadnicze.

  1. Środki  na dodatki motywacyjne dla nauczycieli planuje dyrektor w rocznym planie finansowym szkoły w wysokości:

a)      4,5% wynagrodzenia bazowego w przeliczeniu na pełen etat nauczyciela oraz dodatkowo

b)      20% wynagrodzenia bazowego na etat nauczyciela, któremu powierzono stanowisko dyrektora.

  1. Dodatek motywacyjny przeznaczony  jest do wypłaty indywidualnie nauczycielom, jako motywacja do  dobrego wykonania pracy, wywiązywania się  z obowiązków, podejmowania inicjatyw wychodzących  poza czynności wynikające z zakresu obowiązków określonych w Karcie Nauczyciela.
  2. Dodatek motywacyjny jest dodatkowym obok zasadniczego, składnikiem wynagrodzenia wypłacanym po spełnieniu warunków określonych w niniejszym regulaminie.

12. Decyzja dotycząca wysokości przyznanego dodatku motywacyjnego nie podlega odwołaniu.

13. Stawka dodatku motywacyjnego może być podwyższona w zależności od osiąganych wyników pracy w granicach posiadanych środków.

14. Nie przyznaje się dodatku motywacyjnego nauczycielom, którzy ograniczają się do wykonywania obowiązków, za które otrzymują wynagrodzenie.

 

 

§ 2.

 

Kryteria przyznawania dodatku motywacyjnego

 

  1. 1.      Dyscyplina pracy.

1)     Przestrzeganie  ustalonego  czasu i harmonogramu pracy;

2)      Punktualność rozpoczynania  i zakończenia zajęć dydaktycznych;

3)      Aktywny - twórczy udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej i Zespołach Nauczycielskich;

4)      Wzorowe wykonywanie zadań dydaktycznych i wychowawczych;

5)      Rzetelne i sumienne  wywiązywanie się z pełnienia dyżurów;

6)      Prawidłowe i terminowe prowadzenie dokumentacji (wpisy w dziennikach lekcyjnych, kołach zainteresowań, arkuszach ocen itp.);

7)      Terminowe wywiązywanie się z obowiązków i zadań zleconych, wynikających
z przydziału  czynności, programów  i planów szkoły;

8)      Przestrzeganie poleceń służbowych i zarządzeń wewnętrznych;

9)      Przestrzeganie terminów  zebrań z rodzicami;

10)  Dochowanie  tajemnicy obrad Rady Pedagogicznej.

 

  1. 2.      Kultura osobista.

1)     Szacunek wobec kolegów nauczycieli i pozostałych pracowników szkoły;

2)      Lojalność wobec własnej szkoły;

3)      Taktowne zachowanie w kontaktach z rodzicami i uczniami.

 

  1. 3.      Czynności dodatkowe.

1)     Podejmowanie inicjatyw pożytecznych dla szkoły;

2)      Przygotowanie uczniów do konkursów i olimpiad przedmiotowych;

3)      Organizowanie pozalekcyjnych form pracy z dziećmi, opieka na imprezach kulturalnych, wycieczkach, zwłaszcza w dni wolne od zajęć dydaktycznych;

4)      Rzetelne wykonywanie dodatkowych prac zleconych przez dyrekcję;

5)   Uzyskiwanie      szczególnych      osiągnięć      wychowawczo      –     opiekuńczych,
a w szczególności:

a)      efektów w zakresie kształtowania właściwych postaw moralnych i społecznych swoich wychowanków;

b)      skuteczne rozwiązywanie problemów wychowawczych uczniów we współpracy
z ich rodzicami, czynne i stałe przeciwdziałanie agresji, patologiom
i uzależnieniom;

c)      aktywne i efektywne działania na rzecz uczniów potrzebujących opieki,
z uwzględnieniem ich potrzeb, w szczególności w stałej współpracy z rodzicami, właściwymi instytucjami i osobami świadczącymi pomoc socjalną.

      6)  Doskonalenie   warsztatu    i   metod    pracy   poprzez    udział   w   różnych    formach doskonalenia zawodowego.

      7)  Aktywny udział w zakresie innych zadań szkoły,

      8)  Aktywny udział w organizowaniu uroczystości szkolnych, apeli, wystaw, imprez,

      9)  Osiągnięcia edukacyjne oceniane z uwzględnieniem możliwości uczniów oraz warunków pracy nauczyciela potwierdzane wynikami egzaminów i sprawdzianów

 

 

 

§ 3.

 

Kryteria zawieszania dodatku motywacyjnego

 

1. Nauczyciel, który trzykrotnie spóźnił się do pracy, albo trzykrotnie nie pełnił dyżuru
w ciągu miesiąca, traci prawo do dodatku na okres 6 miesięcy.

2.  Zawiesza się dodatek motywacyjny nauczycielowi pełniącemu funkcję wychowawcy klasy na 6 miesięcy, jeżeli prowadzona przez niego dokumentacja budzi zastrzeżenia dyrekcji. Dotyczy to również nauczycieli poszczególnych przedmiotów, którzy mają rażące zaległości w zapisywaniu tematów lekcyjnych.

3.  Powtarzające się uzasadnione skargi rodziców na nauczycieli, jego postawę i metody pracy.

4.   Nieusprawiedliwioną nieobecność na radach pedagogicznych.

5. Naruszanie dyscypliny pracy tj. niepunktualne rozpoczynanie lekcji, nieuzasadnione wychodzenie podczas lekcji i pozostawienie uczniów bez opieki, narażając ich
na niebezpieczeństwo itp.

6. Zawiesza się dodatek motywacyjny nauczycielowi (na okres 6 miesięcy), który nie zrealizował zaleceń pohospitacyjnych lub uzyskał negatywne wyniki nauczania

 

§ 4.

 

  1. Zasady przyznawania dodatku motywacyjnego zamieszczono na tablicy ogłoszeń w pokoju nauczycielskim.

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 11.01.2017
Dokument wytworzony przez: Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Tuszynie
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Grzegorz Płachta
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 26 stycznia 2021 12:47
Dokument wprowadzony do BIP przez: Grzegorz Płachta
Ilość wyświetleń: 792
26 stycznia 2021 12:47 (Grzegorz Płachta) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany
Witamy na stronie BIP Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Pawła II w Tuszynie::Witamy na stronie BIP Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Pawła II w Tuszynie::